Sundhedsdatastyrelsen.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden.  Læs mere om cookies

SEI systeminformation og driftsstatus

Her kan du finde relevant systeminformation om SEI og de krav, der stilles i forhold til at kunne kommunikere via SEI med Sundhedsdatastyrelsens servere.

Kontakt

Spørgsmål om indberetninger T: 2230 7904

De bagvedliggende klassifikationer (patch) opdateres den sidste tirsdag i hver måned. 

Programversion for indberetningsklient: 3.0.0.102

Kontakt: eisst@sst.dk

Relateret indhold

Servicevindue

  • Hvad er et servicevindue?
    Et servicevindue er et på forhånd varslet tidspunkt, hvor IT-drift har mulighed for, at udføre opgaver på centrale IT-komponenter og IT-tjenester. I forbindelse med et servicevindue lukkes adgang til IT-tjenester som f.eks. mailserver, netværk, filserver, databaser etc. Under et servicevindue kan brugerne ikke forvente stabil adgang til styrelsens IT-systemer.
  • Hvorfor afholdes servicevindue?
    Servicevinduer bruges til omfattende opgaver indenfor opgradering af software, installation af nyt udstyr eller omlægning af driften, netværksforbindelser o. lign. En række af IT-drifts systemadministrative opgaver kræver nedluk af systemer for at kunne gennemføre opgraderinger, tilpasninger m.v. Mhp. at begrænse gener mest muligt "samles" sådanne opgaver til servicevinduer således at styrelsens brugere generes mindst muligt ifm. nedlukninger. Det er absolut nødvendigt at kunne foretage disse systemadministrative opgaver for at kunne sikre en høj driftsstabilitet.
  • Hvornår afholdes der servicevindue?

    4 gange om året afholder Sundhedsdatastyrelsens IT driftteam et såkaldt "servicevindue". Datoer oplyses forinden.

    Typisk afholdes servicevinduet fra lørdag morgen og kan vare indtil natten mellem søndag og mandag. Ved et "typisk" servicevindue afsluttes arbejdet natten mellem lørdag og søndag.