Sundhedsdatastyrelsen.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden.  Læs mere om cookies

Henvendelser til servicedesken

Servicedesk tager imod henvendelser fra leverandører og it-supportfunktioner i regionerne.

Sundhedsfaglige brugere i regionerne, praktiserende læger m.v. skal tage kontakt til den 1. line it-supportfunktion, der er i den enkelte region eller hos den enkelte lægepraksissystemleverandør for at anmelde it-supportsager. 
Den regionale it-supportfunktion og 1. line support hos lægepraksissystemleverandør kan kontakte den Nationale Servicedesk telefonisk eller via en webformular: 

  • Ring på nummeret 72 22 86 01 (svarer 24/7) 
  • Benyt webformularen her  (overvåges 8-16 på hverdage)

Hastehenvendelser skal ske via telefon.

Opfølgning på supporthenvendelser kan ske telefonisk til supporten på 72 22 86 01. 

Afklaring inden henvendelse til Servicedesk

For at sikre hurtigst mulig afhjælpning af problemer er nedenfor angivet de afklaringer leverandører og it-supportfunktioner skal have afklaret inden henvendelse til Servicedesk.

  • Har egen supportfunktion visiteret sagen? 
  • Er det udelukket, at der er lokale problemer med strøm, LAN, etc.? 
  • Hvis der kaldes via et EPJ (Elektronisk Patientjournal) eller LPS (Lægepraksissystem): Har EPJ/LPS leverandøren været inddraget og har visiteret fejlen? 

 hvis

  • Uddybende beskrivelse af fejlsituation 
  • Kontaktperson, telefonnummer, e-mail 
  • Oplysninger om hvem der har visiteret sagen i kundens egen it-supportfunktion 
  • Resultat af undersøgelse for lokale forhold, strøm, LAN, etc. 
  • Teknisk kontaktperson (navn, e-mail, telefon, træffetider)
  • Applikationsnavn, installationsadresse / lokation 
  • Kontaktperson hos EPJ/LPS leverandør, hvis denne har været involveret
  • Specielle forhold omkring adgang og kontaktpersoner