Indberetning via SEI2

Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem (SEI2) er et generelt indberetningssystem, der gør det muligt for sundhedsfagligt personale at indberette data til Sundhedsdatastyrelsen.

Kontakt

Servicedesk Hverdage kl. 9 -15 E: servicedesk@sundhedsdata.dk T: 3268 3900
Spørgsmål til SEI2 E: SEIsystemet@sundhedsdata.dk
  Film om Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem

Se kort film om, hvordan du tilgår SEI2, og hvordan SEI2 er opbygget, på YouTube (2:38 min.)

Log på SEI2

Log på SEI2-indberetningssystem

Læs, hvordan du logger på SEI2, og om opbygningen af systemet:
Login og introduktion til SEI2 (PDF)

Hvis du oplever problemer med at indberette, kan det skyldes opdateringer eller tekniske problemer.
Se driftsbeskeder om SEI2

Brug opdateret browser

Som udgangspunkt skal du bruge en browser, der understøtter brug af NemLog-in. Der kan være mindre visuelle forskelle i visningen af indberetningsskemaer afhængig af, hvilken browser man benytter. 

Vejledninger til indberetning

Oplysninger såsom dødsattester, aborter, cancer, genoptræning, MRSA, tvang i psykiatrien og LPR-data skal indberettes til Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem.
Se vejledninger til indberetning på de enkelte områder 

For systemleverandører

Brugere, der før har brugt SEI2’s system-til-system-løsning til at indberette, skal overgå til at benytte en snitflade, der er baseret på IDWS-formatet. 
Læs mere information til systemleverandører

NemID-medarbejdersignatur

For at kunne tilgå SEI2, skal du bruge en NemID-medarbejdersignatur.

Har du ikke allerede har en NemID-medarbejdersignatur, kan du få hjælp og læse om, hvordan du gør:

Bestil NemID-medarbejdersignatur