It-fejl ved at være løst
Fredag eftermiddag opstod en kritisk netværksfejl hos en ekstern driftsleverandør. Fejlen har bl.a. skabt problemer med elektroniske recepter og med at registrere borgere, der skulle coronatestes. Her til aften er de fleste af problemerne dog ved at være løst.
Kontakt
Det drejer sig om den Nationale Serviceplatform og en række systemer, der er koblet op på serviceplatformen, bl.a. det Fælles Medicinkort.
Fejlen hos driftsleverandøren har desværre bl.a. betydet, at nogle af de borgere, der er mødt op til coronatest, ikke har kunnet blive testet, fordi man ikke har kunnet slå borgernes CPR-numre op i it-systemet. Det problem ser nu ud til at være løst. Det Fælles Medicinkort er også oppe at køre igen, så der ikke længere skulle være problemer med fx at få udleveret medicin på recept.
En enkelt service kører endnu ikke, og der er fortsat fuld gang i arbejdet med at sikre, at alt igen fungerer, som det skal.
Aktuel driftsstatus kan følges på www.nspop.dk.