SOR for regioner
Her kan du læse, hvordan du får adgang til at redigere i organisatoriske enheder og søge i alle enheder i det regionale sygehusvæsen i Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR).
Kontakt
Sundhedsdatastyrelsens Servicedesk
Hverdage kl. 9-15
Mandag, onsdag og fredag
Kl. 10-11:30 og kl. 13-14:30
Regionerne har det overordnede ansvar for registrering af SOR-data for egen region. I praksis opdaterer regionerne løbende SOR-data på organisatorisk enhedsniveau (OE). Sundhedsdatastyrelsen opdaterer SOR-data på niveauerne ”Institutionsejer” (IE) (de 5 regioner) og niveauet herunder for ”Sundhedsinstitutioner” (SI), dvs. hospitaler, regionsklinikker og andre centre for regionerne.
Er du ny SOR-bruger?
Sådan bliver du klar til at redigere i SOR:
- Opret en digital medarbejdersignatur
Det gør du ved at kontakte din lokale it-ansvarlige. - Opret dig som bruger i Sundhedsvæsenets Elektroniske Brugerstyring (SEB)
Det gør du ved at kontakte din lokale brugeradministrator. Din SOR-ansvarlige kan hjælpe dig med at finde frem til jeres lokale SEB-brugeradministrator.
Sådan kommer du på SEB - Modtag besked om tildeling af brugerrettigheder til SOR
Når du har fået en mail fra din lokale brugeradministrator om, at du har fået tildelt brugerrettigheder til SOR, er du klar til at logge på SOR. Se nedenfor under ’Adgange og vejledninger’, hvordan du gør. Hvis der opstår tekniske problemer skal du kontakte din lokale brugeradministrator.
SOR ansvarlige i regionerne
I hver region er der udnævnt 2-3 SOR-ansvarlige, som er overordnet ansvarlige for regionens registrering i SOR. De regionale SOR-ansvarlige udpeger SOR-brugere, som også kan få adgang til at registrere regionale organisationer i SOR. Du kan finde kontaktoplysninger på de SOR-ansvarlige her: