Sundhedsdatastyrelsen.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden.  Læs mere om cookies

Min Læge-appen

Min Læge-appen gør det muligt for lægerne at tilbyde patienterne nem og sikker interaktion samt adgang til en række oplysninger.

Kontakt

Hvis du som praktiserende læge har brug for support på Min Læge-appen, skal du kontakte eget systemhus.

Alternativt kan du kontakte Praktiserende Lægers Organisation:

E: plo@dadl.dk T: 3544 8500

Appen indeholder oplysninger og kontaktmuligheder:

  • Kontaktoplysninger, åbningstider og ferieafløser for egen læge
  • Mulighed for at ringe til lægevagten
  • Tidligere og kommende aftaler med egen læge
  • E-konsultationer
  • Viderestilling til Medicinkortet-appen
  • Udførte og anbefalede vaccinationer
  • Påmindelser om vaccinationer, aftaler mv.
  • Henvisninger
  • Forløbsplaner
  • Diagnoser
  • Videokonsultation.

I løbet af 2020 forventes det, at den også kommer til at indeholde:

  • Booking af tid hos egen læge
  • Adgang til prøvesvar fra egen læge.

Sådan bruges videokonsultation

En af de nyeste funktioner i Min Læge-appen er videokonsultation, der gør det muligt at tilbyde smittefri konsultation til patienterne, når lægen vurderer, at en videokonsultation kan være et godt alternativ til telefon eller fysisk fremmøde.

Guide til videokonsultation for sundhedsprofessionelle

Mere om Min Læge-appen til sundhedsprofessionelle

På Praktiserende Lægers Organisations hjemmeside kan du læse mere om appen og bl.a. downloade video og billeder om appen til din praksis.

PLO’s information om appen til læger

Information om Min Læge-appen for borgere

Se bl.a., hvordan du kan downloade appen:

Min Læge-appen for borgere

Baggrund for Min Læge-appen

Min Læge-appen er udviklet med afsæt i ’Et sikkert og sammenhængende sundhedsnetværk for alle – strategi for digital sundhed 2018-2022’, som Sundheds- og Ældreministeriet præsenterede i foråret 2018 i samarbejde med Danske Regioner, KL og Finansministeriet. Ønsket var at give borgerne let og fleksibel adgang til tidsbestilling, receptfornyelse og e-konsultationer med almen praksis. Læs strategien:

Ét sikkert og sammenhængende sundhedsnetværk for alle – Strategi for digital sundhed 2018–2022 (PDF)

Appen er udviklet i et samarbejde mellem Sundheds- og Ældreministeriet og Praktiserende Lægers Organisation (PLO). Som en del af Sundheds- og Ældreministeriet har Sundhedsdatastyrelsen haft ansvaret for en række af de tekniske løsninger, der ligger neden under appen, samt udbud og leverandørstyring.