I evalueringen, som er gennemført af konsulent- og forskningshuset Defactum, ses det, at borgere med et kontinuerligt bindeled i form af en tilknyttet hørefaglig generelt føler sig bedre informeret og mindre usikre i behandlingsforløbet. Høremappen har potentiale til at skabe sammenhæng i borgerens behandlingsforløb og give bedre overblik over egen hørebehandling og bedre adgang til høredata, som kan bruges i dialog med uddannelsessted, pårørende, arbejdsplads, ansøgning af hjælpemidler med mere. I evalueringen fremgår også, hvilke typer af informationer – udover det centrale audiogram – borgerne forventer og ønsker at kunne finde i Høremappen i fremtiden.
I forbindelse med etablering af Høremappens borgervisning gennemførte sundhed.dk en spørgeskemaundersøgelse blandt deres borgerpanel. Undersøgelsen underbygger også, at en central høremappe vil opleves som værdifuld. 270 borgere med et konstateret høretab har deltaget. 67 pct. synes, at det er vigtigt at have adgang til egne resultater efter høretest, 40 pct. er usikre på, hvad et audiogram er, og 58 pct. angiver, at de ikke ved, hvad en hørekurve udtrykker.
Høremappevisningen på sundhed.dk indeholder både audiogram, hørekurve og en fortolkningsvideo af disse.