Den Nationale Serviceplatform

Den Nationale Serviceplatform (NSP) skal gøre det muligt at bruge nationale registre og services direkte i patientbehandlingen ved at sikre den nødvendige tilgængelighed og driftsstabilitet.

Det sikres gennem:

  • en robust infrastruktur med høj grad af forsyningssikkerhed, der sikrer, at eventuelle driftsproblemer i de bagvedliggende kilder ikke påvirker adgang til data og forretningsservices
  • indbygget skalérbarhed
  • oppetids- og svartidsgarantier og løbende monitorering af disse
  • overvågning af den samlede infrastruktur, med henblik på at fange eventuelle driftsforstyrrelser, før det når at blive et problem for brugerne.

Derudover er der etableret en døgnbemandet Servicedesk, der fungerer som en samlet indgang (Single Point of Contact) for håndtering af henvendelser.

Ud over at give adgang til nationale services er NSP'en også en teknisk infrastruktur, der har indbygget en række komponenter, som understøtter de tilkoblede services. For eksempel sikres den fornødne robusthed og svartid på platformen ved, at der distribueres NSP instanser ud over hele landet.

For mange parter i sundhedsvæsenet vil NSP derfor kunne betragtes som et lokalt system. Desuden giver den Nationale Serviceplatform et højere sikkerhedsniveau samt mulighed for at vurdere forsyningssikkerheden.

Services på NSP

For et overblik over services via NSP på dokumentationssiden nspop.dk.

Gå til nspop.dk

Support

Supportsager til NSP meldes ind via en formular. 

Formular til anmeldelse af support-sager

Hastesager kan meldes til vores 24-7 support på:

T: 3314 3900

Kontakt

Gitte Nørgaard Aidt
Sektionsleder