Hvis du er Service Provider eller Identity Provider for SEB, eller jeres organisation ønsker at tilslutte sig SEB, kan du finde nyttige informationer nedenfor.
For at få adgang til SEB skal brugere logge ind med MitID eller et identifikationsmiddel fra en regional eller kommunal identitetsudbyder, IdP.
Når organisationen er oprettet, kan medarbejdere anmode om adgang til SEB efter behov. Det er dog brugeradministratorens ansvar at sikre en løbende adgangskontrol og føre tilsyn med tildelingen af roller, så adgangen til systemet til enhver tid afspejler gældende behov.
Gå til oprettelse af brugere i SEB
Gå til administration af brugere i SEB
For at kunne bruge SEB skal tjenesterne benytte OCES3-certifikater.
Hvis man som Identity Provider eller Service Provider ønsker at føderere med SEB, er det en fordel at udstille en metadata-URL offentligt på internettet. Det gør det muligt for SEB at hente og opdatere nødvendige metadata automatisk.
Det er også muligt at validere sine metadata:
Gå til validering af metadata
Du kan tilmelde dig vores mailservice, hvis du vil have besked om eventuelle driftsproblemer.
Tilmeld mailservice
Hvis NemLog-In er ude af drift, kan du ikke logge på SEB.
Se driftsstatus for NemLog-In og MitID Erhverv
T: 3332 3900
Telefontid: Mandag-fredag kl. 9-15
E: servicedesk@sundhedsdata.dk
E-mails behandles mandag-torsdag mellem kl. 8-16 og fredage kl. 8-15.30. Husk at skrive SEB i emnefeltet og opgive et telefonnummer, vi kan ringe til dig på.
Uden for normal åbningstid har SEB en vagttelefon, som kan kontaktes, hvis henvendelsen drejer sig om de samfundskritiske systemer FMK Online og sundhed.dk.
T: 4422 8075 For andre systemer henvises til Servicedesk i telefontiden.