Brugeradministratorer

Hvis du er brugeradministrator af SEB for din organisation, kan du finde hjælp og vejledning til SEB nedenfor.

Gå til Sundhedsvæsenets Elektroniske Brugerstyring

Hvis jeres organisation er ny i SEB, skal den først oprettes. Det gøres ved at udfylde nedenstående skema, scanne det og sende det til Servicedesk på servicedesk@sundhedsdata.dk.

Autorisationsblanket for tilslutning til SEB Classic brugerstyring

Når organisationen er oprettet, kan medarbejdere anmode om adgang til SEB efter behov. Det er dog brugeradministratorens ansvar at sikre en løbende adgangskontrol og føre tilsyn med tildelingen af roller, så adgangen til systemet til enhver tid afspejler gældende behov.

Gå til oprettelse af brugere i SEB

Gå til administration af brugere i SEB

Hvis jeres organisation allerede er oprettet i SEB, og I ønsker adgang til en ny service, skal den sikkerhedsansvarlige eller en befuldmægtiget kontakte vores support på servicedesk@sundhedsdata.dk. Skriv ’SEB’ og organisationens CVR-nummer i mailens emnefelt.

Når I har fået adgang til den nye service, kan jeres brugeradministrator tildele de relevante roller og rettigheder til brugerne.

Vigtigt: Hvis organisationen allerede er oprettet, men I ikke kan se nogen relevant brugeradministrator i SEB-admin, bedes I kontakte Servicedesk. Så får I tilknyttet en ny brugeradministrator, som kan tildele de relevante roller. Bemærk, at det ikke er Sundhedsdatastyrelsen, der tildeler roller.