Igangværende aftale
Kontakt Forskerservice gennem vores henvendelsesformular ved ændring eller spørgsmål til en igangværende aftale.
Kontakt
Hvad er en igangværende aftale?
At have en igangværende aftale betyder, at der er indgået en aftale med Forskerservice, som vedrører et af følgende punkter:
- et projekt med adgang til data på Forskermaskinen
- et projekt med løbende levering af data til andet databehandlingssted
- et forskningsmiljø med en aktiv autorisation
- en bruger med adgang til data på Forskermaskinen.
Du har ikke en igangværende aftale
Hvis du afventer sagsbehandling på en ansøgning og ønsker at kontakte os, skal du skrive til forskerservice@sundhedsdata.dk. Dette gælder også ved spørgsmål til status på din ansøgning.
Hvis din ansøgning er under sagsbehandling, skal vi bede dig om at kontakte sagsbehandleren.
Du har en igangværende aftale
Har du ændringer eller spørgsmål til en igangværende aftale, som du har indgået med os, skal du anvende henvendelsesformularen. Du modtager en kvittering på din henvendelse med et sagsnummer (HENID), som du skal oplyse ved kontakt om din henvendelse.
Når du kontakter os gennem henvendelsesformularen, skal du angive FSEID, FABID eller fsk-brugernavn. Du skal også vælge en kategori for din henvendelse. Se under kategorier.
En opgave per henvendelse
Du skal i henvendelsesformularen vælge en kategori, som svarer til opgaven du ønsker løst, eller spørgsmålet du ønsker svar på. Din opgavebeskrivelse skal svare til den valgte kategori og ikke dække over flere kategorier.
Når du kontakter os om at få oprettet nye brugere eller give adgang til eksisterende brugere på projekter, skal du lave én henvendelse per bruger per projekt. Du skal vedhæfte ’Skabelon til anmodning om oprettelse af brugeradgang’.
Se mere om brugeradgang til Forskermaskinen
Opgavebeskrivelse
Det er vigtigt, at du beskriver din opgave kort og præcist i formularen. Hvad drejer din henvendelse sig om? Hvilke ændringer eller tilføjelser har du behov for? Hvad er dit spørgsmål?
Hvis opgavebeskrivelsen fylder mere end max 2.000 tegn, skal du i stedet vedhæfte et dokument med en uddybet opgavebeskrivelse.
Opgavestiller
Vi betegner dig som ’Opgavestiller’, når du benytter henvendelsesformularen. Projektansvarlige, autorisationsansvarlige eller brugere på Forskermaskinen vil typisk være opgavestillere.
Drejer din henvendelse sig om brugere og brugerkonti, bør du orientere dig under kategorien ’Forskermaskinen - Brugeradministration’ nedenfor. Alt efter årsagen til din henvendelse om en bruger, kan det være forskelligt, hvem der skal være opgavestiller.
Hvis henvendelsen er indsendt af projektdeltager eller bruger på projektet, og estimeres opgaven at tage mere end 2 timer at udføre, skal den projektansvarlige bekræfte, at Forskerservice må udføre opgaven.
Henvend dig om en igangværende aftale
Gå til henvendelsesformularen
Husk, at vedhæftede filer aldrig må indeholde personhenførbare oplysninger, herunder individdata angivet med løbenummer eller krypteret ID-nummer. Personhenførbare oplysninger skal du altid indsende via vores sikre upload-løsning.
Læs mere under indsendelse af data
Spørgsmål om status på din henvendelse inden sagsbehandling, skal ske til forskerservice@sundhedsdata.dk med reference til HENID-0000XXXX.
Manglende kvittering for din henvendelse
Hvis du ikke modtager en kvittering på e-mail fra Forskerservice, når du sender en henvendelse, skal vi bede dig tjekke, om kvitteringen ligger i et spamfilter eller i uønsket e-mail. Har du ikke modtaget en kvittering på e-mail, så skriv til os på forskerservice@sundhedsdata.dk.