Faglig og teknisk support

Hvis du har brug for teknisk eller faglig hjælp til Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR), har du forskellige muligheder for support.

Faglig support

SOR-teamet i Sundhedsdatastyrelsen kan rådgive sundhedsfaglige personer og systemleverandører om registreringspraksis, brug af SOR-data og brug af SOR i it-applikationer som fx SOR Selvbetjeningsløsningen.

Hvis du har brug for faglig support, kan du kontakte SOR-teamet i Sundhedsdatastyrelsen på SORpost@sundhedsdata.dk:

Mandag, onsdag og fredag
Kl. 10-11:30 og kl. 13-14:30
T: 3315 3900

Teknisk support

Hvis du oplever fejl i SOR’s it applikationer eller problemer med adgang til SOR, skal du kontakte Sundhedsdatastyrelsens Servicedesk:

  • Ring på telefon 3332 3900 (mandag-fredag kl. 9-15)
  • Skriv til e-mail: servicedesk@sundhedsdata.dk (e-mails behandles mandag-torsdag kl. 8-16, fredag kl. 8-15.30)

Akutte henvendelser skal altid meldes via til telefon til Sundhedsdatastyrelsens Servicedesk på telefon 3332 3900.

Support for kommunale SOR-ansvarlige og brugere af FK-OSS

I vejledningen om faglig og teknisk support for SOR-ansvarlige i kommunerne kan du se, hvem du skal kontakte ved behov for support til SOR-løsningen SOR GUI og via KOMBIT’s fælleskommunale organisationssynkroniseringssystem FK-OSS.

Vejledning om faglig og teknisk support for kommunale SOR-ansvarlige (PDF)

Afklaring inden henvendelse til Servicedesk

For at sikre at du får hurtigt og mest effektiv hjælp, skal du have afklaret følgende, inden du kontakter Servicedesk:

  • Har du været i kontakt med jeres egen support?
  • Er det udelukket, at der er lokale problemer med strøm, LAN, internettet etc.?
  • Har EPJ-/EOJ-/LPS-/apotekssystemleverandøren været inddraget, og har de vurderet fejlen?

Når du kontakter Servicedesk, skal du have følgende oplysninger klar:

  • Applikationsnavn (Hvilket system drejer det sig om?
  • Emne (Kort og præcist, fx SOR Browseren kan ikke tilgås)
  • Uddybende beskrivelse af problem/fejlsituation/spørgsmål (Hvor i systemet sker fejlen? Hvilken handling udløser fejlen? Hvornår oplevede du fejlen første gang? Hvor længe har du oplevet fejlen?)
  • Fejlens indvirkning på forretningen (Hvor mange er berørt? Hvor kritisk er det?)
  • Resultat af undersøgelse af lokale forhold (strøm, LAN, anden PC, internet, anden browser etc.)
  • Kontaktperson inkl. telefonnummer og e-mail
  • Oplysninger om, hvem der har visiteret sagen i kundens egen it-supportfunktion
  • Teknisk kontaktperson inkl. navn, e-mail, telefonnummer og træffetider
  • Kontaktperson hos EPJ-/EOJ-/LPS-/apotekssystemleverandør, hvis denne har været involveret
  • Specielle forhold omkring adgang og kontaktpersoner.

Support for it-professionelle, der anvender NSP-services

Hvis du har brug for support i forhold til SOR Opdateringsservice (SORUS), skal du kontakte Den Nationale Servicedesk telefonisk eller via en webformular:

  • Opret sag hos Den Nationale Servicedesk  (overvåges hverdage kl. 8-16)
  • Ved akutte henvendelser: Ring på telefon 3314 3900 (svarer 24/7)

For at sikre at du får hurtigt og mest effektiv hjælp, skal du have afklaret følgende, inden du kontakter Servicedesk:

  • Har du været i kontakt med jeres egen support?
  • Er det udelukket, at der er lokale problemer med strøm, LAN, internettet etc.?
  • Har EPJ-/EOJ-/LPS-/apotekssystemleverandøren været inddraget, og har de vurderet fejlen?