Du kan få direkte adgang til at sende opdaterede SOR-data via snitfladen SOR Opdateringsservice (SORUS), som udbydes i Den Nationale Serviceplatform (NSP). Det er en system-til-system løsning, der understøtter, at du via din egen it-løsning nemt kan redigere i egne SOR-data i et sikkert og stabilt driftsmiljø.
SORUS tilbyder samme funktionalitet i forhold til redigering som i applikationen SOR GUI.
Der kræves individuel whitelisting for at få adgang til servicen. Du kan anmode om at blive whitelistet til anvendelse af servicen ved at kontakte Den Nationale Servicedesk:
Kontakt Den Nationale Servicedesk
Support og fejlrapportering
Den Nationale Servicedesk modtager henvendelser fra leverandører og it-supportfunktioner i regionerne.
Ved anmeldelse af fejl skal følgende afklares før du henvender dig:
- Har egen supportfunktion visiteret sagen?
- Er det udelukket, at der er lokale problemer med strøm, LAN etc.?
- Hvis der kaldes via et EPJ (Elektronisk Patientjournal) eller LPS (Lægepraksissystem): Har EPJ/LPS-leverandøren været inddraget og har visiteret fejlen?
Anmeld fejl til Den Nationale Servicedesk
Hvis du vil vide mere om SOR Opdateringsservice, kan du kontakte SOR-systemforvalter via Sundhedsdatastyrelsens Servicedesk på servicedesk@sundhedsdata.dk.
Læs om Den Nationale Serviceplatform på nspop.dk
Læs mere om SOR Opdateringsservice